Ja rozpocząć sprzedaż online?

Sprzedaż online, lepiej znana jako e-commerce, naprawdę osiągnęła duży sukces. W rzeczywistości szacuje się, że sprzedaż e-commerce w 2011 r. przekroczyła 202 miliardy dolarów i przewiduje się, że wzrośnie o 62%, osiągając 327 miliardów dolarów w 2016 roku. Przy tak dużej ilości pieniędzy może być czas na rozważenie podjęcia działalności online. Na szczęście rozpoczęcie pracy jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej znajdziesz mały poradnik jak prowadzić sklep online.

  1. Zdecyduj, jakie produkty chcesz sprzedać. Zanim cokolwiek zrobisz, ważne jest, aby zdecydować, jakie rodzaje towarów będziesz sprzedawać online. Cokolwiek wybierzesz, ważne jest, aby pracować z produktami, które Cię pasjonują.
  2. Wybierz najlepsze rozwiązanie e-commerce dla siebie. W zależności od budżetu i poziomu wiedzy specjalistycznej następnym krokiem jest decyzja, który rodzaj rozwiązania handlu elektronicznego jest idealny dla Twojego sklepu:

Hostowane: Rozwiązania hostowane przechowują Twoją witrynę na ich serwerach, a także zapewniają oprogramowanie internetowe do budowy i zasilania Twojego sklepu internetowego.
Licencjonowane: Licencjonowane rozwiązania są gotowymi platformami instalowanymi na komputerze.
Oprogramowanie typu open source: Rozwiązania typu open source to zazwyczaj bezpłatne pliki do pobrania, które wymagają zbudowania witryny od podstaw.

  1. Zacznij budować swój sklep. W zależności od wybranego rozwiązania, chcesz poznać jego funkcjonalność i rozpocząć konfigurowanie ważnych stron, w tym stron produktów i kategorii, strony głównej, stron z treścią i innych. Pamiętaj, że na każdym etapie będziesz zastanawiać się nad brandingiem i projektowaniem – są to ważne elementy sukcesu każdej witryny e-commerce.
  2. Wybierz nazwę domeny. Twoja nazwa domeny to adres internetowy (URL), pod którym klienci znajdują Twój sklep internetowy.
  3. Zacznij ZARABIAĆ. Wszyscy jesteśmy w interesach, aby zarabiać pieniądze, prawda? Następnym krokiem przed uruchomieniem sklepu jest ustalenie sposobu otrzymywania płatności od klientów. Wielu nowicjuszy zaczyna od PayPal lub Google Checkout, ale masz również opcję akceptowania kart kredytowych bezpośrednio w swojej witrynie, co jest preferowaną i bardziej profesjonalną drogą.
  4. Gdy Twoja witryna będzie gotowa do zobaczenia na całym świecie, musisz zacząć przyciągać klientów do sklepu za pomocą marketingu. Niezależnie od tego, czy korzystasz z poczty e-mail, mediów społecznościowych, SEO czy innych form marketingu internetowego, bardzo ważne jest, aby udostępnić swój sklep masom. Innymi słowy, nawet jeśli masz najbardziej niesamowitą witrynę na świecie, jeśli nikt nie może znaleźć Twojego sklepu, będziesz miał trudności z opłaceniem rachunków.

Leave a Reply